Regulamin sklepu internetowego B2B
www.dobrenapoje.pl
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy dobrenapoje.pl, dostępny pod adresem internetowym www.dobrenapoje.pl prowadzony jest przez
KDŁ GROUP SP. Z O.O. z siedzibą w Łodzi, Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000386619, NIP: 7292693432,
REGON: 101087490, kapitał zakładowy 30.000,00 złotych. - Niniejszy regulamin skierowany jest wyłącznie do krajowych podmiotów gospodarczych i określa zasady i tryb zawierania z Przedsiębiorcą Umowy Sprzedaży za pośrednictwem niniejszej strony internetowej.
§ 2 DEFINICJE
- Sprzedawca – KDŁ Group Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi przy ul. Suwalskiej 25/27, kod pocztowy 93-176 Łódź wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000386619, NIP: 729-26-93-432, REGON: 101087490, kapitał zakładowy 30.000,00 złotych.
- Klient – każdy podmiot będący Przedsiębiorcą dokonujący zakupów związanych bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową za pośrednictwem niniejszego Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu w ramach realizacji bezpośrednich potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://dobrenapoje.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt / Towar – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- Dzień roboczy – dzień od poniedziałku do piątku pomiędzy godzinami 8:00 a 16:00 z wyłączeniem dni wolnych od pracy.
§ 3 KONTAKT ZE SKLEPEM
- Adres Sprzedawcy: ul. Suwalska 25/27, 93-176 Łódź
- Adres e-mail Sprzedawcy: [email protected]
- Numer telefonu Sprzedawcy: 607 071 539
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy 92 1030 0019 0109 8503 0010 6093 Bank Handlowy w Warszawie S.A.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w dni robocze.
§ 4 INFORMACJE OGÓLNE
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż hurtową napojów za pośrednictwem Sklepu, na rzecz Klientów.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Ceny w Sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami netto. Ceny produktów, które kwalifikują się pod odpowiednie przepisy prawa zawierają w sobie opłatę cukrową.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, podatek VAT oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, obsługę, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, obsługę, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§ 5 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
- Zamówienia realizowane są za pośrednictwem strony dobrenapoje.pl
- Zamówienia można składać również za pośrednictwem poczty e-mail pisząc na adres e-mail: [email protected]
- Do składania zamówień uprawione są wyłącznie krajowe podmioty gospodarcze, w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.
- Składając zamówienie Klient akceptuje niniejszy regulamin.
- Do składania zamówień nie jest wymagana rejestracja konta.
§ 6 OFEROWANE METODY DOSTAWY, PŁATNOŚCI ORAZ FAKTURY
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: 93-176 Łódź, Suwalska 25/27 bądź inny wskazany przez sprzedającego po finalizacji zamówienia (po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą).
b. Wysyłka zamówienia za pośrednictwem firm kurierskich / przewozowych.
c. Bezpośrednia dostawa towaru przez Sprzedawcę pod adres wskazany przez Klienta (po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą). - Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy.
b. Płatność za pośrednictwem bramki płatności operatora Przelewy24 (wówczas, gdy taka opcja zostanie udostępniona Klientowi podczas składania zamówienia) – Klient może ponieść dodatkowe koszty opłaty transakcyjnej o czym zostanie poinformowany przed zatwierdzeniem zamówienia. - Sprzedawca ma prawo ograniczać dostępne sposoby płatności.
- W przypadku dostawy produktów do Klienta dostawę uważa się za wykonaną z chwilą jego przekazania firmie kurierskiej / przewozowej.
- W przypadku osobistego odbioru produktów przez Klienta lub ich dostawy zrealizowanej bezpośrednio przez Sprzedawcę – dostawę uważa się za wykonaną z momentem odbioru produktów od Sprzedawcy.
- Każda transakcja jest potwierdzona przez Sprzedawcę wystawieniem faktury, która jest przesyłana w formie elektronicznej.
- Faktura elektroniczna dostarczana jest na adres e-mail, który zostaje podany przez Klienta podczas rejestracji lub składania zamówienia. Klient zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy o każdorazowej zmianie adresu e-mail.
- W przypadku braku aktualizacji adresu e-mail przez Klienta, Sprzedawca będzie stosować ostatni adres e-mail, który był w jego posiadaniu- faktura będzie uznana za prawidłowo doręczoną.
- Sprzedawca nie odpowiada za błędne dane na fakturze, jeśli Klient wskaże nieprawidłowe dane podczas składania zamówienia lub rejestracji konta.
- W przypadku, gdy Sprzedawca nie prześle faktury drogą elektroniczną, wówczas faktura zostanie przesłana w formie papierowej na adres korespondencyjny lub dostawy wskazany przez Klienta w zamówieniu.
§ 7 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego paragrafu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
a. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
b. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. - W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, obsługę, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Termin dostawy zamówionych produktów do Klienta wynosi do 7 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania zamówienia Sprzedawca wskaże krótszy termin.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
§ 8 REKLAMACJA
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy produktu Klient ma prawo do reklamacji.
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
- Klient zobowiązany jest przy odbiorze sprawdzić kompletność zamówienia, oraz czy jest ono wolne od wad.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą produktów.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany przez sprzedawcę.
§ 9 ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Klient, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
- Termin 14 dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Produktów.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. Produkty ulegają zwrotowi w stanie niezmienionym. Zwrot produktów powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towar należy zwrócić na adres podany przez Sprzedawcę.
- Koszty przesyłki zwracanych Produktów pokrywa Klient. Przesyłki za pobraniem nie są przyjmowane przez Sprzedawcę.
- Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
- W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, lecz nie później niż 7 dni roboczych od dnia, w którym został zwrócony towar. Zwrotu płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że strony uzgodnią inaczej.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności Klientowi do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientom w odniesieniu do umów, w których Produktem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientom w odniesieniu do umów, w których Produktem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientom w odniesieniu do umów o świadczenie Usługi dodatkowej, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę Sprzedaży Klientowi ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia w dowolnej formie.
- Odstąpienie od Umowy Sprzedaży przez Sprzedawcę nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
§ 10 DANE OSOBOWE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Administratorem danych osobowych jest KDŁ GROUP sp. z o.o., adres siedziby: 93-176 Łódź, ul. Suwalska 25/27, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000386619, NIP: 729-26-93-432, REGON: 101087490, kapitał zakładowy 30.000,00 złotych, email: [email protected]
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym. - Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
Jaka jest podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?
Unijne rozporządzenie: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (w skrócie nazywane „Rozporządzeniem”), a także krajowe ustawy o ochronie danych osobowych.
Jakie dane będą przetwarzane?
Dane jakie będziemy przetwarzać są zależne od świadczonych usług m.in:
• dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, NIP, REGON)
• dane adresowe (kod, kraj, miasto, ulica, numer domu)
• dane transakcyjne (zamówienia, faktury proforma, faktury sprzedaży, faktury zaliczkowe, paragony, numery kont bankowych, umowy)
Komu zostaną udostępnione moje dane osobowe?
Dane osobowe będą udostępniane w minimalnym, niezbędnym dla realizacji usług i wymogów prawnych zakresie innym odbiorcom tj.: kontrahentom realizującym usługi na rzecz KDŁ GROUP SP. Z O.O.. na podstawie zawartych umów. np: firmom windykacyjnym, kurierom, operatorom pocztowym. Dane mogą być udostępnione również podmiotom działającym na podstawie przepisów prawa (organom publicznym), w tym m.in. prokuraturze, Policji oraz Urzędowi Skarbowemu – w związku z realizacją obowiązków prawnych ciążących na Spółce.
Czy dane będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC i Facebook, Inc w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.
Czy dane osobowe są przetwarzane w sposób zautomatyzowany lub czy podlegają profilowaniu?
Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również nie będą profilowane.
Jak długo będą przetwarzane moje dane?
Dane będą przechowywane/przetwarzane:
jeśli dane dotyczą zawartej z KDŁ GROUP Sp. z o.o. umowy to nie krócej niż przez okres niezbędny do zrealizowania umowy, wykonania obowiązków sprawozdawczości rachunkowej oraz przedawnienia roszczeń mogących wynikać z umowy (tj. co do zasady do 6 lat od wykonania umowy),
jeśli są zebrane w celu innym niż realizacja umowy, to do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie w tym celu.
Jakie posiadam prawa w stosunku do moich danych?
Prawa, które przysługują każdej osobie to:
prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych(art. 15 Rozporządzenia), ich sprostowania (art. 16 Rozporządzenia),
prawo do przenoszenia danych (art. 20 Rozporządzenia),
prawo do usunięcia danych (art. 17 Rozporządzenia) przysługujące w określonych w Rozporządzeniu przypadkach
prawo do ograniczenia ich przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia).
prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 21 Rozporządzenia). W przypadku sprzeciwu złożonego przed realizacją umowy lub w trakcie realizacji, złożenie będzie wiązało się z brakiem możliwości realizacji części wszystkich usług w ramach umowy i może zostać potraktowane jako wypowiedzenie umowy.
prawo do cofnięcia zgody (art. 6 ust 1 lit a) Rozporządzenia), w przypadkach kiedy przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody
prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego (tj. do dnia 25.05.2018 r. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, a po tej dacie do organu będącego jego następcą) w przypadku uznania, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia
Skąd mamy dane?
Twoje dane zostały pozyskane bezpośrednio od Ciebie w trakcie realizacji naszych usług. Dane mogły zostać pozyskane za pomocą formularza kontaktowego.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.